Godkänn kakor
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies
16 jun, 23:04 0 kommentarer
Vi vann!!
Under ett par år har vi varit minst och förlorat en hel del, men nu kom turneringsvinsten i Poolkampen/U12. Ja, egentligen vinner man inte en Poolkamp, men arrangörerna Järfälla S hade räknat ut både poängställning och målskillnad och kommit fram till att LSF vann. Så det var jätteroligt!
Spelmässigt tog vi det väldigt lugnt mot Stockholms KK i första perioden och tänkte att vi tar dem i den andra perioden. Det var bara det att det kom ingen andra period utan matchen var slut redan efter en period då vi låg under med 6-7 - det var snopet.
I andra matchen mot Göteborg tog vi direkt ledningen och vann ganska enkelt med 9-4. Till sist vann vi också över arrangörerna Järfälla med hela 11-1.
Det som avgjorde för LSF var att vi spelade ett bra försvarsspel med bra kontroll på motståndaren, att vi kunde sno bollen och sedan snabbt simma upp i anfall. Vi sköt också många bra skott som ofta, men inte alltid, gick i mål.
Sammanfattningsvis en kul dagsutflykt till Stockholm med mycket skoj, bra polo samt plask i den angränsande lekavdelningen.
Vi använder oss av kakor (cookies) för att vår webbplats ska fungera bra för dig. De används även för webbanalys i syfte att hjälpa oss att förbättra våra tjänster.
Så använder vi cookies